26 maj Cecilia tipsar:

om du tycker att folk alltför ofta missar det faktum att du är okunnig i det skrivna ordets ädla konst så kan du testa något av följande enkla knep:

  • överdriv användandet av skiljetecken. särskilt av kommatecken, fem på rad kan vara nödvändigt för att budskapet ska gå fram.
  • dela på alla ord. helst även på sådana ord som folk inte väntar sig att du ska dela på. den som vill vara riktigt tydlig skriver då till exempel de la, och la de verk ligen?
  • sist men absolut inte minst viktigt är att aldrig använda en ordlista. nånsin. bannlys dem från ditt hem och dator. kolla aldrig en betydelse eller stavning innan du använder ett ord, men använd gärna tuffa ord du hört, lite där de känns bra så ska du se att du förr eller senare har övertygat dina läsare!!!!!!!!!!!!!!

 


Kommentarer
Postat av: Hjalmar Karlgren

Testa att använda stor bokstav i början av ny mening.

2010-05-26 @ 14:24:05
Postat av: Cecilia

Hjalmar! Detta är något som inte är helt nytt för mig, utan faktiskt något jag ägnar mig åt dagligen. Dock tyder i alla fall enligt mig stor bokstav i början av ny mening snarare på att man inte är okunnig i det skrivna ordets ädla konst. Alltså passar det inte in just här. Tack iaf för tipset, det var vänligt av dig! Jag vidarebefordrar gärna det, men eftersom det som sagt är en motsats till själva poängen i mitt inlägg idag så får det bli en annan gång i så fall.

Din emailadress verkar inte vara giltig men om du lämnar en där jag kan nå dig, så hör jag av mig om det blir aktuellt.

2010-05-26 @ 15:01:55
URL: http://ceciliatipsar.blogg.se/
Postat av: Caroline

HAHA...vilket popcorn!

2010-05-26 @ 21:11:20
URL: http://heybaberiba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0

Auktioner på Tradera

Skapa din egen Tradera-widget