4 december Cecilia tipsar:

det finns en positiv tanke för varje situation.
här kommer ett par exempel:
"skönt att alla de där människorna trängde sig före i busskön. nu slipper jag få snöslask sprayat över mig när trafiken passerar."
"vilken tur att den där snubben lurade till sig den stolpen jag höll mig i på bussen, nu slipper jag varmluftsstrålen som tidigare blåste mig i huvudet."
"så bra att den där tjejen vägrade flytta sig och därmed gjorde att jag inte kunde springa om i rulltrappan, vilket resulterade i att jag missade tåget. nu lärde jag mig vikten av att gå upp i tid."
en annan tanke är förstås:
"kollektivtrafiken vore fan så mycket trevligare om inte "kollektiv" syftade på "ett kollektiv av egoistiska hänsynslösa miffon som egentligen borde låsts in för länge sen".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0

Auktioner på Tradera

Skapa din egen Tradera-widget