24 augusti Cecilia tipsar igen:

våga hjärta bris.



det finns galet många unga som behöver någon att prata med. många av dem har inte någon att vända sig till men även om det finns smarta, snälla och förtroendeingivande vuxna i ens närhet så kan det ändå vara svårt att lätta sitt hjärta för någon man känner. då kan det vara bra att få prata av sig med och få råd från någon man inte behöver umgås med efteråt. tänk dig själv att behöva prata om dina kroppsliga bekymmer eller hjärtefrågor med till exempel din chef.

"till BRIS kan du höra av dig när du behöver prata med en vuxen som lyssnar. Alla upp till 18 år är välkomna till BRIS telefon, mejl och chatt." BRIS

när jag var tonåring så bekymrade jag mig väldigt för hur jag såg ut och grät ibland för att jag skulle behöva gå utanför dörren, jag ville inte visa hur ful jag var. mina vänner hade stränga order att inte lämna foto på hur jag såg ut förut ifall jag skulle råka ut för en olycka som skulle vanställa mitt ansikte. det var min mardröm, att ha chansen till ett annat utseende men vakna med det jag hade innan. kanske hade det kunnat hjälpa mig om jag hade vågat prata med någon vuxen om det, och jag hoppas innerligt att andra som sitter i samma situation tar mod till sig och ber om hjälp.

sprid kampanjen vidare om ungdomar ligger dig varmt om hjärtat.

Kommentarer
Postat av: pelle

Vilken sorglig lite berättelse. Fint att du delade med dig av den.

2010-08-25 @ 10:12:18
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0

Auktioner på Tradera

Skapa din egen Tradera-widget